Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK

    to ile w planach?

  • #2
    AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK

    Jako , że sporo "kręcę " się po różnych forach i sporo czytam o problemach użytkowników z turbosprężarkami ,postanowiłem założyć temat na temat ich usterek i awarii .
    Będziemy mogli wspólnie opisywać awarie i usterki ,jak do nich doszło i jakie miały następstwa . Ja będę wrzucał fotki i opisy uszkodzonych turbosprężarek jakie do mnie trafiają ,oczywiście te które jeżdżą w Octaviach i będę też pisał o najczęściej powtarzjących się awariach w w.w. turbosprężarkach . Myślę ,że pozwoli to nam poszerzyć naszą wiedzę na temat przyczyn awarii oraz jak ich unikać .

    Na początek turbosprężarka GARRETT z motorów BJB / BKC / BXE o numrze Garretta 751851- , w których to powtarzają sie bardzo często te same uszkodzenia .

    Proszę napiszcie mi do jakiego rozmiaru zmniejszać zdjęcia ,o ile jest taka potrzeba ,aby wrzucać je bez problemów do postów ?

    [ Dodano: Nie 06 Maj, 12 18:09 ]
    Bardzo często pojawiające sie uszkodzenie w turbosprężarce Garrett 751851- z motorów BJB / BKC / BXE.

    Widoczne uszkodzenia głównych łopatek wirnika oraz łopatek zmiennej geometrii ,które moga być spowodowane :

    - nadmierna prędkość układu wirującego , z powodu np. zastosowania programu zwiększającego ciśnienie doładowania (chip,itp,,,) lub np. z powodu zacinającej się lub całkowicie zblokowanej zmiennej geometrii ,co powoduje wchodzenie układu wirującego na zbyt wysokie obroty .Nadmierna prędkość wirowania powoduje odrywanie się najbardziej wysuniętych części wirnika z powodu powstającej bardzo dużej siły odśrodkowej .

    - zbyt wysoka temperatura spalin (EGT) , której to nie są w stanie wytrzymać łopatki wirnika oraz zmiennej geometrii
    www.emp-turbo.pl
    www.facebook.com/emp-turbo

    Komentarz


    • #3
      Temat bardzo dobry ale i bardzo obszerny...
      Co do zacięcia układu regulacji doładowania no to tutaj po części nie moge sie zgodzic gdyz przy zaciętej regulacji sterownik wyłapie przeładowanie, i obetnie doładowanie .Nadmierna prędkośc układu łopatek ściśle jest powiązana z cisnieniem wytwożonym przez sprężarkę...Gdyż im wyższe obroty tym wyższe doładowanie.

      Ja dopisałbym szczególnie przytarcie łożysk przez zbyt mocne operowanie gazem przy zbyt niskiej temperaturze oleju co powoduje słabe smarowanie i niszczenie łożysk ślizgowych i rozszczelnianie. Oraz gaszenie silnika zaraz po wysokim obciążeniu co sie równa brak smarowanie brak chłodzenie turbiny i smarowania... To natomiat powoduje zwęglanie sie oleju na osi i uszkadzanie uszczelniaczy wałka oraz ułożyskowania turbiny...

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez richi9
        Co do zacięcia układu regulacji doładowania no to tutaj po części nie moge sie zgodzic gdyz przy zaciętej regulacji sterownik wyłapie przeładowanie, i obetnie doładowanie
        zgadza się ,że obetnie ,ale zanim to zrobi to turbo musi przeładować ,a co za tym idzie wkręcić się na wyższe obroty ........
        www.emp-turbo.pl
        www.facebook.com/emp-turbo

        Komentarz


        • #5
          Hmm ciekawy temat, akurat aktualny jeśli chodzi o mnie. Może opiszę co jest nie tak u mnie. Turbosprężarka wygląda, że doładowuje dobrze, ale mam ubytki oleju. Cały tył silnika był zasyfiony. Dokładnie to wszystko pod EGRm było zafajdane olejem i troszkę oleju zbiera się w intercoolerze.
          Ostatnio diagnosta przy przeglądzie się o to doczepił więc silnik został dokładnie umyty i niestety po kilkuset kilometrach widać, że przy turbinie (dokładnie przy wyjściu w stronę intercoolera) już się poci lekko. To samo przy intercoolerze.
          Pytanie brzmi czy to coś poważnego czy jeździć nadal? Pobór oleju od zakupu (ponad 40 tyś. km) jest cały czas taki sam. Generalnie 5l dobrego oleju z wymianą i dolewkami wystarcza mi na 15 tyś. km. Wydaje mi się, że turbina popuszczała już dużo wcześniej z czego wynika zasyfiony tył silnika olejem i przy wymianie rozrządu wylało się dość sporo oleju z intercoolera. Jeszcze mam nadzieję, że to tylko odma, ale w takim wypadku to olej pewnie by się pojawił przed turbosprężarką.
          Pytanie brzmi co z tym fantem zrobić i jaki koszt naprawy? Co powoduje, że turbina puszcza olej? Dodam, że u mnie jest chyba jedna z prostszych turbosprężarek bez żadnej zmiennej geometrii.
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz


          • #6
            Mam BXE, wymiana turbo za mną, zaczęło się od uszkodzonego EGR'a (zrobiłem tak 1000 km) oraz od serwisu longlife, kupiłem auto z DE i olej wymieniłem dopiero po 25000, wtedy już turbo się przycinało, wyczyściłem sam turbo, ale chyba jednak takie turbo musi być wypiaskowane lub wyszkiełkowane i najlepiej po takim zabiegu wyważone, zaczęło gwizdać. Wsadziłem nowe i usunąłem katalizator, od 15 000 km spokój, oby jak najdłużej.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez parasite
              Hmm ciekawy temat, akurat aktualny jeśli chodzi o mnie. Może opiszę co jest nie tak u mnie. Turbosprężarka wygląda, że doładowuje dobrze, ale mam ubytki oleju. Cały tył silnika był zasyfiony. Dokładnie to wszystko pod EGRm było zafajdane olejem i troszkę oleju zbiera się w intercoolerze.
              Ostatnio diagnosta przy przeglądzie się o to doczepił więc silnik został dokładnie umyty i niestety po kilkuset kilometrach widać, że przy turbinie (dokładnie przy wyjściu w stronę intercoolera) już się poci lekko. To samo przy intercoolerze.
              Pytanie brzmi czy to coś poważnego czy jeździć nadal? Pobór oleju od zakupu (ponad 40 tyś. km) jest cały czas taki sam. Generalnie 5l dobrego oleju z wymianą i dolewkami wystarcza mi na 15 tyś. km. Wydaje mi się, że turbina popuszczała już dużo wcześniej z czego wynika zasyfiony tył silnika olejem i przy wymianie rozrządu wylało się dość sporo oleju z intercoolera. Jeszcze mam nadzieję, że to tylko odma, ale w takim wypadku to olej pewnie by się pojawił przed turbosprężarką.
              Pytanie brzmi co z tym fantem zrobić i jaki koszt naprawy? Co powoduje, że turbina puszcza olej? Dodam, że u mnie jest chyba jedna z prostszych turbosprężarek bez żadnej zmiennej geometrii.
              musisz sprawdzić odmę ,wypiąć ja w miejscu gdzie łączy się z wężem ssącym od turbo i zobaczyc czy nie ma w niej oleju .

              Kolejna sprawa to taka aby sprawdzić ,czy motor nie ma zbyt dużych "przedmuchów" na miskę olejową ,co przeszkadza turbosprężarce w odprowadzaniu oleju ,ponieważ rurka odpływowa jest wpięta w miskę olejową .............

              Następna sprawa to filtr powietrza ,brudny nie zapewnia swobodnego ssania turbosprężarce ,co powoduje że dużo więcej oparów zasysa ona z odmy jak również wyciąga olej przez uszczelnienie .....

              Może być też tak ,iż Twoja turbosprężarka jest już trochę złużyta i ma złużyte uszczelnienia ,lub ma spore niewyważenie i podczas powstawania drgań przepuszcza olej .........
              www.emp-turbo.pl
              www.facebook.com/emp-turbo

              Komentarz


              • #8
                W tych silnikach siedzą turbiny rodem z Rumuni... ktore niestety ustępują trwałością Garretom wyprodukowanym w Italii czy chociazby we Francji.

                Wydaje się tez ze grupa VAG pomału bedzie się wycofywac ze wspolracy z Garettem i juz to widac w nowych silnikach CXXX ktore są w Skodach, Audi i VW.

                Temat tak szeroki, ze ciezko jest zając jakies konstruktywne stanowisko... 90% uszkodzen to zapieczona geometria łopatek VTG.
                Ale z Garettami tak juz jest... albo jezdzisz ostro albo czyscisz... taki lajf.
                Co ciekawe stare Garetty (np. VNT15) wytrzymywały nawet do 400 tys km przebiegu... fakt ze pracowały na mniejszych cisnieniach znamionowych.

                Pozdrawiam
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez natash
                  wyczyściłem sam turbo, ale chyba jednak takie turbo musi być wypiaskowane lub wyszkiełkowane i najlepiej po takim zabiegu wyważone, zaczęło gwizdać.
                  no niestety , samodzielne czyszczenie zmiennej geometrii raz się sprawdza ,a raz nie ....... robienie tego w warunkach garażowych nie jest w moim przekonaniu w pełni profesjonalne . Warto również zawsze sprawdzić niewyważenie układu wirującego oraz wycieki oleju na specjalnej maszynie ,ponieważ turbosprężarka po większym przebiegu może wykazywać już niewyważenia ,które doprowadzaja ją do szybszego złużycia oraz powoduja głośną pracę ............
                  www.emp-turbo.pl
                  www.facebook.com/emp-turbo

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja czyscilem swoją turbine w Audi juz dwa razy, a mam GT1749VA... w warunkach jak to nazwałes "garazowych". Jesli zrobisz to z głową starczy na dłuugo.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez przemik
                      Ja czyscilem swoją turbine w Audi juz dwa razy, a mam GT1749VA... w warunkach jak to nazwałes "garazowych". Jesli zrobisz to z głową starczy na dłuugo.
                      ja niestety byłem świadkiem wielu ,bardzo wielu takich operacji ,które niestety nie na długo starczały ............ być może Twoje warunki są trochę lepsze niż garażowe .........

                      .......dwa tak jak wspomniałem , nie jesteś w stanie sprawdzić niewyważenia ,
                      www.emp-turbo.pl
                      www.facebook.com/emp-turbo

                      Komentarz


                      • #12
                        Heh dzieki za uznanie ale na pewno nie są lepsze niz innych.
                        Zapewne zdajesz sobie sprawe ze znakomita większość uzytkowników TDI czysci swoje sprezarki samodzielnie przy pomocy internetowej wiedzy lub oddaje swoje samochody w rece roznych mechaników, ktorzy robią to za odpowiednie wynagrodzenie - zgadzam się ze z mniejszym lub wiekszym powodzeniem... ale częściej są to sukcesy niz porazki.
                        Zdaje sobie też sprawe, ze takie postępowanie nie bardzo pasuje takim firmom jak Twoja.

                        Odnosze rowniez wrazenie, ze wątek będzie mało merytoryczny, a bedzie za to swietną reklamą EMP TURBO z Wrocławia... ale o tym niech juz zdecyduje moderator.

                        Pozdrawiam serdecznie
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez przemik
                          Zdaje sobie też sprawe, ze takie postępowanie nie bardzo pasuje takim firmom jak Twoja.
                          a ja powiem Ci tyle ,że jakbyś zobaczył swoje turbo po moim zrobieniu zmiennej geometrii i po swoim zrobieniu zmiennej geometrii to byś się raczej nie wypowiadał .....

                          Zamieszczone przez przemik
                          Odnosze rowniez wrazenie, ze wątek będzie mało merytoryczny, a bedzie za to swietną reklamą EMP TURBO z Wrocławia... ale o tym niech juz zdecyduje moderator.
                          nikt Ci nie każe się wypowiadać ,być może Twoje wątki są merytoryczne ........to czy taki będzie czy nie to sie okaże w praniu ,narazie to tylko Twoje przypuszczenia ..........odnoszę wrażenie że jesteś zazdrosny ,a może masz kompleksy ,bo nie wiem do czego pijesz ............załóż wątek w sprawie diagnostyki VAG ,bo tez masz do tego prawo .
                          www.emp-turbo.pl
                          www.facebook.com/emp-turbo

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez EMP-TURBO
                            a ja powiem Ci tyle ,że jakbyś zobaczył swoje turbo po moim zrobieniu zmiennej geometrii i po swoim zrobieniu zmiennej geometrii to byś się raczej nie wypowiadał
                            No tak chyba powinno byc ... :-)

                            Zamieszczone przez EMP-TURBO
                            odnoszę wrażenie że jesteś zazdrosny ,a może masz kompleksy ,bo nie wiem do czego pijesz
                            Proszę bez wycieczek osobistych...
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz


                            • #15
                              I bardzo dobrze, że jest taki wątek, bo jak ja szukałem jakiejś firmy, która by to zrobiła lepiej niż jak w garażu, to nie znalazłem na forum. A zresztą to nie jest forum o firmie, o niej już jest osobny rozdział, a skoro ktoś robi to dobrze, to reklama posłuży, jeżeli źle to szybko wyjdzie to na jaw.

                              przemik - opisz w jaki sposób czyściłeś turbo?

                              Komentarz


                              • #16
                                A mnie się niestety wydaje że ten wątek bardziej pasuje do ogłoszeń komercyjnych
                                Ale moze jestem przewrażliwiony
                                Najlepiej jak o tym rozstrzygną moderatorzy
                                Pozdrawiam
                                P.S.
                                przemik, z moją turbiną wszystko oki
                                czekam na hallo w sprawie spotkania na spocie
                                NajtFukinPatrol North-West

                                UNIDEN 510 XL + ML145

                                BYŁ ASZ
                                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                BYŁA TEŻ CEGA
                                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                Komentarz


                                • #17
                                  parasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...

                                  To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
                                  MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                                  Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                                  # # # # # # # # # # #

                                  Moja O2
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Doba
                                    To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
                                    a skąd olej w EGR ?
                                    www.emp-turbo.pl
                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Doba
                                      parasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...

                                      To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
                                      No właśnie tak to wyglądało jakby ciekło z EGRa. Wychodzi na to, że co roku mycie silnika i olać to. Z resztą z 3 osobami rozmawiałem i każda mówi, żeby dać sobie spokój i jedynie obserwować pobór oleju. Przy takim ubytku można sobie odpuścić bo i tak muszę 5l oleju kupić na wymianę. :P

                                      Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                      a skąd olej w EGR ?
                                      Pewni z dolotu. 8) Z tym filtrem może być coś na rzeczy bo wydaje mi się, że przez pierwsze kilka tyś km po wymianie oleju i filtrów pobór oleju wydaje się mniejszy, a jakby się zwiększał pod koniec. hmm zacznę chyba częściej filtr powietrza wymieniać i zobaczymy jak to wtedy będzie wyglądać. Dodam, że turbo nie gwiżdcze i nie wydaje żadnych niepożądanych dźwięków poza lekkim odgłosem suszarki :P
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Z tym filtrem może być coś na rzeczy
                                        a co ile go wymieniasz ? co jaki przebieg ?
                                        www.emp-turbo.pl
                                        www.facebook.com/emp-turbo

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                          Zamieszczone przez parasite
                                          Z tym filtrem może być coś na rzeczy
                                          a co ile go wymieniasz ? co jaki przebieg ?
                                          Co wymianę oleju czyli w zależności co mam zalane od 10 tyś. do 15 tyś, ale to może też zależeć od jakości filtra. Teraz mam jakiego Chempiona, na następną wymianę mam filtr Mann.
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Co do turbo i dawaniem w pizdę to trochę na dwoje babka wróżyła otóż moje autko dostaje regularnie w pizdę, praktycznie codziennie i od pewnego czasu turbina zaczęła mi gwizdać a dodatkowo na service wyszło że geometria się przycina na zimnym, próba ruszenia tego po ostygnięciu skutkowała wysiłkiem i wyraźnym zgrzytaniem metal o metal , po złapaniu temp przez turbo wszystko jest wzorcowo, pompuje jak trzeba i parametry zadane trzyma, coś mi się wydaje, że księgowy dobrał się do produktów Garetta , przebieg auta skromny bo jedynie trochę ponad 90kkm.
                                            Generalnie aby ulżyć turbince pożegnałem się na stałe z katem , gwizd jest mniej słyszalnym a i autko na dodanie gazu bardziej ochoczo reaguje, teraz szukam 5 luźniejszych dni aby odstawić autko do DGW na demontaż i wysłanie do czyszczenia.
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez parasite
                                              Co wymianę oleju czyli w zależności co mam zalane od 10 tyś. do 15 tyś
                                              filtr powietrza trzeba naprawdę pilnowac przy autach z turbosprężarką , nie przesadzać z przebiegami ,bo turbina musi mieć swobodne ssanie .Gdy sporo jeździ się po powierzchniach mocno zapylonych ,jakieś drogi nie asfaltowe to trzeba to robić nawet częściej . Zawsze największe problemy mają maszyny budowlane ,gdzie filt powietrza bardzo szybko się zabija z powodu dużego zapylenia otoczenia .
                                              www.emp-turbo.pl
                                              www.facebook.com/emp-turbo

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                Zamieszczone przez Doba
                                                parasite, to standard silników 1.9 TDI - znajdź mi taki który nie jest zasyfiony z tyłu silnika olejem...

                                                To wszystko wina je.. EGR - to on puszcza cały olej i zalewa cały silnik od tyłu. To nie turbo..
                                                No właśnie tak to wyglądało jakby ciekło z EGRa. Wychodzi na to, że co roku mycie silnika i olać to. Z resztą z 3 osobami rozmawiałem i każda mówi, żeby dać sobie spokój i jedynie obserwować pobór oleju. Przy takim ubytku można sobie odpuścić bo i tak muszę 5l oleju kupić na wymianę. :P

                                                Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                                a skąd olej w EGR ?
                                                Pewni z dolotu. 8) Z tym filtrem może być coś na rzeczy bo wydaje mi się, że przez pierwsze kilka tyś km po wymianie oleju i filtrów pobór oleju wydaje się mniejszy, a jakby się zwiększał pod koniec. hmm zacznę chyba częściej filtr powietrza wymieniać i zobaczymy jak to wtedy będzie wyglądać. Dodam, że turbo nie gwiżdcze i nie wydaje żadnych niepożądanych dźwięków poza lekkim odgłosem suszarki :P
                                                Ja EGR mam zaślepiony, a i tak mam uwalony tył silnika. Muszę się temu przyglądnąć, ale chyba odma daje w
                                                Turbo działa bez zarzutu

                                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez kabanos
                                                  Ja EGR mam zaślepiony, a i tak mam uwalony tył silnika. Muszę się temu przyglądnąć, ale chyba odma daje w
                                                  Turbo działa bez zarzutu
                                                  generalnie na całkiem suche układy dolotowe nie ma co raczej liczyć , niestety siłą rzeczy zawsze jakieś opary polecą z odmy ,a uszczelnienie turbosprężarki jest też niestaty tak skonstruowane ,że ma prawo przepuścić jakąś cząstke oleju czasami .......
                                                  www.emp-turbo.pl
                                                  www.facebook.com/emp-turbo

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X